Režim dne
7:00 Začátek provozu – děti se scházejí vždy v jedné ze tříd příslušné budovy (hlavní budova, přístavba) mateřské školy, od 7:30 ve svých třídách.
7:30 – 8:30 Ranní činnosti. Děti se věnují spontánním hrám a činnostem podle jejich volby a výběru. Rozvíjejí podněty nabídnuté paní učitelkou z oblasti jemné motoriky, rozvoje poznání a z oblasti estetické – individuální, skupinové i společné.
8:30 Uzamčení budovy pozdější příchody jsou možné pouze po dohodě s učitelem nebo ředitelkou školy.
8:30 – 9:00 Ranní kruh, motivační cvičení, hygiena. Zahájení dne, pozdrav v komunitním kruhu, jaký je dnes den, počasí, co nás čeká, vzájemné sdílení prožitků či emocí, logopedická prevence. Děti spolu s paní učitelkou se věnují relaxačním a nápravným cvikům za doprovodu hudby (cvičení s náčiním – šátky, kroužky, míčky…), pohybovému ztvárnění písní a říkadel nebo pohybovým hrám s jednoduchými pravidly.
9:00 – 9:15 Dopolední svačina. Děti se samostatně či s dopomocí obsluhují.
9:15 – 9:45 Učení hrou – aktivity. Probíhá prožitkové učení, modelování situací, cvičení, tanec, zpěv, dramatizace pohádek, aj. výchovně – vzdělávací aktivity jsou vedeny ve skupinách či společně na základě dobrovolnosti a zájmu. Tyto aktivity jsou součástí týdenního tematického plánu, jejich náplň (didaktické hry a činnosti) jsou plánovány s ohledem a vytýčením pěti oblastí, ve kterých jsou děti vzdělávány.
9:45 – 10:00 Příprava na pobyt venku, hygiena.
10:00 – 12:00 Pobyt venku. Pobyt na čerstvém vzduchu je pro děti velkým přínosem, takže pokud počasí dovolí a v závislosti na aktuální kvalitě ovzduší, je každodenní pobyt venku samozřejmostí. Pobyt venku na zahradě využíváme především ke spontánním hrám a procvičení hrubé motoriky dětí a střídáme jej s vycházkami do okolí.
12:00 – 12:30 Poledne. Hygiena, společný oběd.
12:30 – 13:00 Vyzvedávání dětí.
Od 13:00 Odpolední odpočinek. Začíná společný čas relaxace, klidu a odpočinku. Po obědě děti odpočívají společně každý na svém lehátku, kde jim učitelka čte, nebo vypráví pohádku, občas děti poslouchají pohádky či relaxační hudbu z CD přehrávače.
Od 13:40 je dětem nabídnuta klidová činnost na lůžku nebo na koberci (prohlížení knih, dětských časopisů, pexeso, puzzle).
Od 14:00 je prostor pro individuální práce s dětmi dle potřeby.
14:30 – 15:00 Odpolední svačina, hygiena. Po svačině se odpolední činnost odvíjí společně ve třídě, volná hra dětí, tvořivé činnosti, pohybové aktivity, zájmové činnosti. Při teplých a slunných dnech děti tráví čas na zahradě.
Od 15:00 Vyzvedávání dětí.
15:00 – 17:00 Tvořivé činnosti, pohybové aktivity, pobyt venku.
17:00 Konec provozní doby MŠ.